תיקון מחשב נייד

תקלות במחשב נייד יכולות לבוא לידי ביטוי באופנים שונים – זה יכול להיות מחשב שמתחמם, תוכניות שפועלות לאט, או סוללה שלא נטענת. חלק מהבעיות תוכלו לפתור לבד בבית, וחלק ידרשו מכם להביא את המחשב למומחה לתיקון מחשבים ניידים.
נפרט פה כמה בעיות נפוצות ואיך לגשת אליהן:

סוללה לא נטענת או מתרוקנת מהר
אם המחשב הנייד לא נטען באופן מלא, או שהסוללה מתרוקנת בקצב מהיר – אולי הגיע הזמן לסוללה חדשה. חיי סוללה של מחשב נייד הם סביב שנתיים עד ארבע שנים, וגם אופן השימוש במחשב והרגלי טעינת הסוללה יכולים להשפיע על אורך החיים שלה. 
אם הסוללה מתקרבת לסוף חייה, מערכת ההפעלה עשויה להזהיר אותך עם "X" אדום מעל סמל הסוללה במגש הכלים.
החלפת סוללה הוא תיקון פשוט עבור רוב המחשבים הניידים, כשעלותו היא בעצם רק עלות הסוללה חדשה. יחד עם זאת בדגמים מסוימים לא ניתן לפתוח את תא הסוללה, ויהיה צורך לשלוח את המחשב ליצרן לצורך ההחלפה.
אם נורית חיווי הטעינה אינה נדלקת כשאתם מחברים את המטען למחשב הנייד ייתכן ששקע הטעינה עצמו פגום. שקע טעינה פגום דורש כבר תיקון פנימי על ידי מומחה, אבל בדרך כלל מדובר בעבודה מהירה ופשוטה כך שעלותה לא אמורה להיות גבוהה. 

המחשב נכבה באופן פתאומי
אם המחשב נכבה באמצע עבודה, ייתכן שפשוט מדובר בסוללה שהתרוקנה. ודאו שהמחשב מחובר לחשמל ונטען, והפעילו אותו לאחר שהסוללה הספיקה להטען קצת.

ייתכן שמדובר גם בשגיאת מסך. אם אתם שומעים שהמחשב פועל אבל המסך שחור, בצעו הפעלה מחדש ובדקו אם זה קורה שוב.
אם זה לא אחת מהבעיות האלו, ייתכן שיש בעיה בכונן הקשיח. ברוב המקרים, זהו סימפטום של בעיה גדולה ומסובכת יותר. בצעו גיבוי של הנתונים והתוכניות במחשב בהקדם האפשרי וקחו את המחשב לאיש מקצוע לבדיקה.

תוכניות פועלות לאט
מתי בפעם האחרונה ביצעתם תחזוקה בסיסית במחשב הנייד? אנחנו ממליצים להיכנס לשורת החיפוש של Windows או לשאול את Cortana על "תחזוקת מערכת". שם המערכת תכוון אתכם לבצע שורה של משימות שיעזרו לייעל את עבודת המחשב. אלו יכולות להיות:
אופטימיזציה של הכונן הקשיח
סדרת פעולות שיפנו מקום בכונן הקשיח ויעזרו לאחסן את הקבצים בצורה יעילה יותר.
עדכון דפדפן - נסו לאתר בדיוק איזה תוכניות יוצרות בעיות או עובדות לאט. אם הפעולות האיטיות קורות רק בזמן השימוש באינטרנט, ייתכן שיש צורך לעדכן את הדפדפן לגרסה העדכנית ביותר, או שיש לכם יותר מדי קבצי Cookie וקבצים זמניים המאוחסנים במחשב.  כדאי לבצע ניקוי של הקבצים המיותרים ואז לעשות הפעלה מחדש למחשב. לבסוף, ודאו ששולחן העבודה נקי מעשרות הקבצים והתיקיות המצטברים שם, מכיוון שהוא משתמש בזיכרון יקר ויכול להאט את פעילות המחשב. כדאי להעביר את הקבצים לתיקיות המסמכים, התמונות או סרטוני הווידאו, או למחוק אותם לגמרי.
אם כול התיקונים שהזכרנו לא פועלים, הגיע הזמן לקחת את המחשב הנייד לתיקון אצל מומחה.

מחשב נייד מתחמם
כול המחשבים הניידים מתחממים מעט בזמן עבודה, ובאופן כללי מומלץ לא להשתמש בהם ישירות על הברכיים. אם אתם מרגישים שהמחשב הנייד מתחמם יותר מדי, אנחנו ממליצים לכבות את המחשב, לנתק אותו מכבל הטעינה, לתת לו 10 דקות להתקרר, ואז לבצע כמה בדיקות:

פתחו את תא הסוללה - אם הסוללה חמה במיוחד, ייתכן שהגיע הזמן להחליף אותה. יכול להיות גם שפתחי האוורור נסתמו, אז כדאי להשתמש במטלית אבק או לחץ אוויר כדאי לנקות אותם.
בזמן עבודה עם המחשב שימו את המחשב על משטח קשיח, והמנעו מלשים אותו על שמיכה, כרית או כול מצע רך אחר שיכול להגביל את זרימת האוויר. מומלץ גם להשקיע במשטח קירור.

אם גם אחרי כול הבדיקות וההמלצות האלו המחשב הנייד עדיין מתחמם יותר מדי,
הגיע הזמן להתייעץ עם מומחה לתיקון מחשב נייד.

בעיות קישוריות WiFi או Bluetooth
האינטרנט כול הזמן איטי? אתם צריכים כול פעם מחדש למצוא את הרשת הביתית או להזין את מפתח הרשת? רמקול ה-
Bluetooth אינו מזהה את המחשב הנייד? בעיות קישוריות יכולות להיות מעצבנות ולפגוע בעבודה עם המחשב, אבל הן לא תמיד אומרות שיש בעיה רצינית. לפני שתיכנסו לקבלת שירות ותיקון של מחשב נייד, נסו לפתור בעיות בנתב האלחוטי ולוודא שאין בעיה ברשת. אפשר להשתמש בתכונה "זיהוי ותיקון בעיות רשת" על-ידי פנייה ל- Cortana או חיפוש בסרגל החיפוש. תקבלו הדרכה ברצף תיקונים שעשוי להפעיל מחדש את המתאם האלחוטי של המחשב או לבקש מכם לבצע שינויים בהגדרות. אם פעולות אלו לא פותרות את הבעיה, כדאי לקחת את המחשב לתיקון.

האם אתם צריכים תיקון מחשב נייד?
המחשבים הניידים של היום מסוגלים לנחש מה המשתמש רוצה לעשות באופן אינטואיטיבי, וזה כולל פתרון בעיות עם המכשיר עצמו. הודות לכלי פתרון הבעיות של המחשב קבלת תשובות מתרחשת בדרך כלל בלחיצת כפתור.
המחשב הנייד יכול לעתים קרובות להדריך אתכם בתהליך התיקון, כולל באגים בתוכנה ותחזוקה בסיסית של המחשב.  הוא גם ייתן לכם תיעוד של הבעיה, ויצייד אתכם במספיק מידע שתוכלו לספק למומחה לתיקון מחשבים ניידים. כשזה מגיע לתקלות חמורות, כמו כשל חומרה או פגיעה בגוף המחשב, מומלץ להתייעץ מיד עם מומחה לתיקון מחשבים ניידים. אפילו שיחה ראשונית קצרה עם איש מקצוע יכולה להאיר את הבעיה ולעזור לכם לקבל הערכה על עלות התיקון הצפוי.